Menu

Ворзель може залишитися без питної води

Ворзель може залишитися без питної води

По вулицям селища Ворзель вже скоро можливо буде плавати на човні каное по каналізаційним стокам.

Через приріст нових мешканців в багатоповерхівки селище є на грані екологічного фолту, адже водні та каналізаційні мережі були розраховані на приватний сектор.

Так, на останній сесії Ворзельської селищної ради був поданий колективний запит щодо інформації на рахунок навантаження на водну та каналізаційну систему по вул. Лісова, Декабристів, а також до виконавчого комітету та голови Ворзельської селищної ради Федорук Л.П. 

В четвертий раз у селищі Ворзель стався черговий каналізаційний потоп по вул. Лісовій. Колапс ситуації полягає в наступному: забудовник не витрачається на експертизу водної та каналізаційних мереж селища і не аналізує водний баланс навантаження на існуючі систему, через велику матеріальну дороговизну свердловин та очищувальних фільтрів.

Кризова ситуація в селищі Ворзель розпочалася після появи у ньому забудовника Р. Гевела, який на сьогоднішній день вже має два будівельні мікрорайони «Грін парк» і «Ворзель парк». Без тендеру і конкурсу побудувавши «Грін парк» Гевел Р. А. зніс водонапірну вежу, де була підключена вул. Пролетарська, Кленова та Декабристів та пообіцяв замість неї збудувати нову потужну свердловину, для ефективного обслуговування водної мережі по даному району. З приходом у селище іншого забудовника , з будівельною компанією «Курортний» навантаження на водну інфраструктуру погіршилося в рази. Адже без дозволів з «Ірпіньводоканалу» та СЕС, все таки було зроблено підключення води до мереж вул. Пролетарська та Кленова.

За домовленістю з Ворзельською селищною радою забудовник соціального житла Липка Д.В. пообіцяв встановити залізно-очисну систему. Так, з висновків сан. станції було встановлено катастрофічний рівень заліза який перевищує в 13 разів, що призводить до багатьох захворювань нирок, ендокринної системи і навіть до раку. Стан баків по вул. Декабристів в жахливому стані, адже вони вже повністю ржаві. Саме через технічну експертизу «Ірпінькодоканал» встановив, що першочергово встановити цю систему для придатності к споживанню води.

З офіційної відповіді «Ірпіньводоканалу» УСББ «Джерелу 10» вбачається , що встановлення залізно-очисної системи повинно було розпочатися ще в квітні місяці, а на даний момент відсутність води вже очевидна на четвертому та п’ятому поверсі. Рівень води падає в декілька разів, і її якість погіршилася в рази, тому мешканці вимушені споживати жовту воду з залізом та іншими шкідливими речовинами внаслідок постачання неякісної питної води, що не відповідає державним стандартам,

 

Що ж саме спричинило екологічну катастрофу у селищі Ворзель?
Основною проблемою з відсутності води у селищі є порушення норм Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водоведведення» .

  • Несанкціоноване підключення і не дотримання норм проведення експертиз, щодо перевантаження водних систем, а також не сплата пайової участі забудовника в бюджет селища. Зі слів робітників «Ірпіньводоканалу» першочерговим кроком перед багатоповерховою забудовую повинна стати розробка технічної документації, а також водної експертизи по підключенню нових багатоповерхівок. На жаль вочевидь стає зрозумілим, що через відсутність даних документів забудовник робить перевищення всіх допустимих норм та обмежень на існуючу інфраструктуру від чого в кінцевому результаті страждає населення селища. Бездіяльність та злочинна діяльність органів місцевого самоврядування Ворзеля , невиконання статті 13 вказаного закону , згідно якої до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення належать:

  • Затвердження з урахуванням вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення проектів містобудівних програм, генеральних планів забудови населених
    пунктів, іншої містобудівної документації;

  • Затвердження та реалізація місцевих програм у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення , участь у розробленні та реалізації відповідних державних і місцевих
    програм;
  • Надання згоди на розміщення на відповідній території нових або реконструкцію діючих об'єктів, діяльність яких може завдати шкоди джерелам та системам питного водопостачання та/або системам водовідведення;
    затвердження місцевих правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення відповідних населених пунктів; впровадження централізованого водовідведення у населених пунктах, популяційний еквівалент яких становить 2 тисячі і більше;

  • Визначення популяційного еквівалента населеного пункту, уразливих та менш уразливих зон відповідно до порядку визначення популяційного еквівалента населеного пункту та критеріїв;

  • Визначення уразливих та менш уразливих зон, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища; прийняття рішень з проведення державної екологічної та санітарно-епідеміологічної експертизи проектів господарської діяльності, що можуть негативно вплинути на якість питної води та системи питного водопостачання; 

  • Здійснення контролю за якістю питної води, використанням та охороною джерел і систем питного водопостачання та водовідведення;

  • Забезпечення інформування населення про якість питної води та стан питного водопостачання та водовідведення;

  • Встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення (крім тарифів на ці послуги, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг);

  • Обмеження, тимчасова заборона діяльності підприємств у разі порушення ними вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення в межах своїх повноважень;

  • Встановлення правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення потреб споживачів у питній воді;

  • Встановлення зон санітарної охорони джерел та об'єктів централізованого питного водопостачання та санітарно-захисних зон об’єктів централізованого водовідведення;

  • Обмеження або заборона використання підприємствами питної води для промислових цілей;

  • Погодження інвестиційних програм стосовно об'єктів водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності;

  • Сприяння провадженню інвестиційної діяльності у сфері централізованого водопостачання та водовідведення;

  • Вирішення інших питань у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення відповідно до законів України.

Однак нічого з цього не робиться Ворзельською селищною радою.

Так забудовник Д. Липка повідомив, що пайовий внесок у вигляді суми 1.200 сплатив у 2016 року на залізно-очисну систему і дійсно рішенням Ворзельської сесії кошти були прийняті в бюджет на дану систему. В реальності свердловина з’явилася, але без залізно-очисної споруди. Виникає питання , куди поділись кошти з селищного рахунку .

Враховуючи те, що в новому мікрорайоні буде проживати 2000 чоловік, а також мікрорайон «Курортний» навантаження на дві свердловини буде складати двійне навантаження і насоси можуть не впоратися зі своєю роботою і може спричини водний колапс. Звідки ж віднайшли кошти на залізно-очисну споруду?

Відповідь проста – з бюджету через рішення виконавчого комітету. А пайові внески забудовників у 2016 році були витрачені на облаштування парку «Уварової», в загальній сумі від 2.5 – 3 мільйонів гривень на благоустрій паркової зони, зокрема на полив трави, але не на очисну систему по вул. Пролетарська та Декабристів.

Дійсно на даний час система знаходиться на території «УСББ 10» але відкритим залишається питання її загальної вартості через, те що кошти були виділені знов таки голосуванням виконавчого комітету Ворзельської селищної ради. Тому, мешканцям селища Ворзель залишається чекати і плекати мрії, що в недалекому майбутньому вони зможуть куштувати смачну воду з під крану, а не закуповувати в пляшках.

Такі дії місцевого самоврядування є злочинними. Тому громада більш мовчати не повинна. Пора звернутись до правоохоронних органів про початок кримінального провадження.


Добавить комментарий


Защитный код
Обновить

Наверх

Служба безопасности Украины Национальный Союз Журналистов Украины Национальная полиция Ирпеня Антикоррупционное бюро Украины

Правова Інформація

Портал Ворзеля є частиною мережі новинних сайтів проекту громадянської журналістики "Інформаційний портал". Листування з читачами тільки на сторінках газети. Відповідальність за достовірність інформації, реклами, комментарів несуть автори та рекламодавці

Побажання, реклама, пропозіція, співпраця: Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Авторське право (с): При використання будь-яких матеріалів з сайту, посилання на "Портал Ворзеля" ОБОВ'ЯЗКОВА!

Яндекс.Метрика